۱۳۸۹ اسفند ۶, جمعه

گزارش يك جشن ياد اوري تظاهرات مردمي

گزارش يك جشن ساخته حاتمي كيا!

كه با واكنش صفار هرندي و دعايي مواجه شد!
آقای صفار هرندی در پایان نمایش گفت: "مثل اینکه همه حس مشترکی درباره فیلم دارند" البته سید محمود دعایی وقتی از او پرسیده شد که فکر می‌کنید فیلم اکران عمومی می‌شود یا خیر؟، گفت:" اگر نیروی انتظامی اجازه بدهد، بله".
نكته جالب و شجاعانه اين داستان كه به تصوير كشيدن،صحنه هايي كه ياد آوار تظاهرات جنبش سبز پس از انتخابات بود،كه تا به امروز ادامه دارد!
و زيبا تر واكنش تماشا چيان به هنگام نظاره راهپيمايي اعتراض آميز در فيلم بود كه با زدن كف بار ديگر با تمام معترضان همدلي كردند!
كه من به شخصه اعتقاد دارم كه اين فيلم توقيف خواهد شد و اجازه اكران پيدا نخواهد كرد!

داستان فيلم :

"گزارش يک جشن" که پيش از اين "بانوي شهر ما" نام داشت پس از "دعوت" (1387) جديدترين ساخته ابراهيم حاتمي کيا در مقان کارگردان است.
- در مرحله ی پیش تولید قرار بر این بود که تورج اصلانی فیلمبردار این فیلم باشد که اصلانی به یکباره از فیلمبرداری این اثر انصراف داد و ابراهیم حاتمی کیا به سرعت فرشاد محدی را جایگزین اصلانی کرد. محمدی اعلام داشته که همکاری با ابراهیم حاتمی کیا یک فرصت استثنایی برای اوست. محمدی اعتقاد دارد حاتمی کیا به درجه ای بالا از فیلمسازی رسیده است که در بدترین شرایط هم فیلم خوب میسازد.
- داریوش ارجمند یکی از بازیگرانی که در اواسط فیلم وارد این فیلم شد در مصاحبه ای اظهار داشته بود که فیلم جدید حاتمی کیا فیلم فوق العاده است. با موضوعی بکر و تازه، که هر بیننده ای را شگفت زده میکند.
- محمد پیرهادی تهیه کننده این اثر اعلام داشته نسخه ی نهایی فیلمنامه ی «گزارش یک جشن» با نسخه ی ابتدایی آن، چه در کلیات و چه در جزییات کاملا متفاوت است و اصلا به همین خاطر بوده است که با بعضی بازیگرانی که در ابتدا مذاکره ی همکاری داشته ایم، پس از پایان از پایان بازنویسی نهایی قطع همکاری کردیم و بازیگران جدید را وارد این پروژه کردیم.
- لوکیشن اصلی فیلم در یکی از جنوبی ترین مناطق تهران بوده است.
- داستان این فیلم در 24 ساعت میگذرد.
- پیرهادی در مصاحبه ای، سوژه ی فیلم جدید حاتمی کیا را بسیار ملتهب و خطرناک خواند که بی شک بار دیگر جنجال های فراوان به راه خواهد انداخت. گفته میشود «گزارش یک جشن» در لحظات مختلف، به حوادث پس از انتخابات میپردازد.
- ابراهيم حاتمي‌كيا تا كنون ساخت فيلم هايي چون،«هويت»، «ديده‌بان» ، «مهاجر»، «وصل نيكان» ، «ازكرخه تا راين» ،«خاكستر سبز»،«بوي پيراهن يوسف»، «برج مينو»، «آژانس شيشه‌‌اي»، «روبان قرمز»، «موج مرده»، «ارتفاع پست»، «به رنگ ارغوان»، «به نام پدر»، «دعوت» و مجموعه‌هاي «خاك سرخ» و «حلقه سبز» را در كارنامه هنري خود دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر